Vild fredag, eller?

Det var ett tag sen jag skrev här, men skriver jag inte så har det säkerligen inte hänt något roligt. Eftersom jag skriver nu så har jag såklart något jag vill berätta.

Den senaste veckan har gått ut på att tentaplugga. Hade tenta i måndags och igår. I måndags gick det bra, och igår lite mindre bra. Men vi får väl se, kanske är påväg mot min första omtenta? Helt klart en upplevelse...

Efter tentan igår så åkte jag och Lina till Norrköping för att hämta hennes brors bil som vi ska få låna i några veckor nu. Rätt så skönt att ha bil och kunna ta sig precis vart man vill ett tag. Man får bara se till att inte bli för lat..
Men iallafall, vi tog campusbussen dit och va framme runt ett-tiden. Vi skulle inte hämta bilen förren fyra så vi käkade och så tänkte vi att vi skulle shoppa. Men efter en timme tröttnade vi på att gå i affärer, konstigt nog. Det var helt enkelt inte en sådan dag då man kände att man behövde ha någonting, så då va det inte roligt att gå runt och kolla bara. Vid fyra så stack vi till Linas bror och hans flickvän, dock var det bara hon som var hemma. Tony var iväg och hämtade deras andra bil, den hade varit inne på lagning. Så vi kunde inte åka därifrån förren han kom hem. Tiden gick och runt fem började ju man undra om man skulle komma iväg snart. Vi fick dock vänta en timme till innan vi kunde åka iväg. Dumma bilmekaniker, så himla slöa en del kan vara alltså! Eftersom klockan var så mycket när vi åkte därifrån så hade vi såklart bråttom till Linköping. Vi skulle ju trots allt ha fest och folket skulle komma runt sju-tiden. Detta innebär alltså att vi var tvugna att duscha och göra oss iordning på en halvtimme. Vi lyckades såklart inte med det, utan vi fick sminka oss fastän de första gästerna hade kommit. De fick helt enkelt klara sig själva en stund, vilket såklart inte gjorde något.
Sen kom resten av folket och vi hade rätt skoj, dock inte riktigt lika skoj som man brukar ha. En hel del drickande blev det iallafall, vissa blev fullare än andra. Hrm... Vid tolvtiden var det dags att åka ner på stan och denna gång blev det platens. Rätt skoj det med...


Kvällens händelse stod Lina för, som vanligt. Jag och några tjejer till hamnade (av någon konstig anledning) hos grannarna. De killarna som bor där hade pokerkväll så vi tyckte att vi kunde göra dem sällskap lite. Efter ett tag kommer Lina in, hon stannar till i köket och sen springer tillbaka till våran lägenhet. Ingen fattade någonting. Sen kommer hon tillbaka med en skruvmejsel (?!).. Okej, alla satt bara och stirrade... Så kläcker Lina: "Men vadå, deras köksluckor är mycket finare än våra, jag vill ha!" och så envisades hon  med att hon skulle skriva ner luckorna. Efter några minuter kommer Annso, och hon har också en skruvmejsel med sig och skriker: "Lina, vad var det du behövde hjälp med?"... Lina anlitade hela våran fest till att ta ner kökluckorna hos grannen. Lina fick såklart inte som hon ville den här gången heller, utan vi kunde lugna ner henne lite och förklara för henne att man inte bara kan ta någon annans köksluckor. Hon förstod till slut, och grannarna fick ha kvar sitt kök.


Ibland går det livat till på våra fester, ibland är det lite segare. Gårdagen va väl någonting mittemellan. Jag kommer iallafall inte kunna se våra grannar i ögonen i fortsättningen.


Idag har allting varit lugnt, skönt! Har bl.a varit hos Sanna och träffat hennes söta lilla katt. Så sjukt gullig!! Mysigt med ett husdjur ibland. Är dock ingenting som jag själv kan tänka mig att ha, inte just nu iallafall.


Imorgon är det match i lambohov mot serieledarna Norrköping. Kommer bli tufft... Men vi får se till att göra vårat bästa. Hoppas målvakten sköter sig den här gången ;) hehe..


Sen är det också dags för ett festkommite möte imorgon. Nu är det ju bara två veckor kvar till avslutningsfesten... Mycket som måste göras på kort tid. Puh, kommer bli jobbigt. Blir stressad bara jag tänker på det...


Nu har jag berättat tillräckligt för den här gången. Vi får se när jag skriver nästa gång. Kanske blir det redan nästa vecka? Håll utkik! :)


Kram

Sanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback