Puckobarn

Idag hände det är rätt läskig grej. Jag kan säga att jag blev väldigt rädd, och det är inte ofta jag är rädd (vill jag själv tycka iallafall). Jag och Dario (min bror) står och pratar, sen när jag vänder mig om och ska gå därifrån så säger han:

- Du vet om att du har en spindel på tröjan va? Snart har du den i nacken...

Jag fick panik, alltså verkligen panik! Börjar skrika och hoppa. Dario höll på å dö av garv... Mamma hörde att jag skrek så hon blev ju såklart orolig och sprang dit med en gång. Även hon började asgarva..
Detta brydde jag mig såklart inte om, för jag hade ju en spindel på mig!!! Jag lyckas till slut komma fram till att jag måste ta av mig tröjan, och precis när jag fått av mig tröjan säger Dario:

- Hur ska du nu veta om spindel är kvar på tröjan eller om den är på kroppen eller i håret?

Jag blir ännu mer stirrig (om det nu är möjligt) och springer in på badrummet, sliter av mig kläderna och hoppar in i duschen.

Kan säga att jag fortfarande känner att det kliar överallt på kroppen, men mamma har förklarat för mig att det inte kan vara någon spindel kvar på kroppen efter en dusch, så jag får väl tro på henne.

Annars är väl inget annat intressant som hänt idag. Jag har lagat mat, städat, kört runt på Dario, tvättat mina nya fina sängkläder, kollat på hockey med Tessa och kollat på en skitkass film med familjen.

Imorgon blir det ännu mer hockey. Dario spelar mot Linköping hemma och jag har lovat att stå i ishallens kiosk. Snällt!

Dagens citat:

Dario förbannad på mig:
  "Din kossa"
Pappa blir arg på dario: "Så säger man väl inte till sin syster?!"
Dario inser allvaret och försöker lätta på stämningen: "Okej, kalv då?"


15-åringar alltså...

Sanne



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag kan garantera att du blir rädd ofta. Så fort det knakar i väggarna så hoppar du till :D

2007-01-13 @ 16:40:30
Postat av: zella

hm, du kanske skulle gå i terapi hos mig för spindelfobi ;)

Postat av: dario

Haha

2007-01-18 @ 18:46:12
Postat av: Sanne

Din jäkel! :P

2007-01-19 @ 19:12:35
Postat av: dario

vem menar du

2007-01-20 @ 22:42:34
Postat av: dario

:)

2007-01-20 @ 22:43:41
URL: http://www.blogg.ww
Postat av: Anonym

jag äger

2007-01-20 @ 22:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback