152 kanelbullar

Kl. 09.00 piper mobilen. Jag, helt nyvaken, försöker förstå vad det är som händer egentlingen. Efter en stunds krångel och letande efter mobilen hittar jag den och ser att EMMA SANDIN fyller 23 år idag! GRATTIS TJEJEN!! =) Har självklart ringt och grattat henne, så att ni inte tror att jag är så otrevlig och bara grattar folk i min blogg!

Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Jag har försökt göra gamla tentor (har tenta på onsdag), men det har inte gått så bra men jag lyckades iallafall göra tre uppgifter idag... Visst har man lite ångest, men det är inte det som är det viktigaste i livet för tillfället =)

Sen får jag ju inte glömma och berätta att jag bakat en hel del idag, bl.a 152 stycken kanelbullar! =) Tur att mamma har degmaskin, annars hade jag aldrig fixat det!

På söndag åker vi (jag och Lina) tillbaka till Linköping, till våran härliga lägenhet. Har saknat den faktiskt, men det kommer nog inte vara så roligt när man kommer in och inser att man måste damma snarast möjligt för att inte dö av alla nysattacker. Men det får man försöka ta tag i efter tentan någongång. Det får helt enkelt bli en superstorstädning. =)

Sen den 17/1 drar det igång två nya kurser för oss kemister. Matematik B och Fysikalisk kemi, spektroskopi. Inte sådär superkul kanske, men helt klart tusen gånger roligare än biokemin! Så jag är positiv, och jag ser framemot den nya terminen!

20/1 match i Motala, på kvällen har Angelica (lagkompis till mig, Lina och Sanna) inflyttningsfest, så det blir till att gå på den! =) Det ser vi framemot, helt klart!

25/1 första kravallen den här teminen. Kommer bli ös, sprit och ännu mera ös (eller sprit?)!

Nu insåg jag att jag, faktiskt, bara har massa fester inplanerade framöver så jag lägger ner detta.. ;)

Vill dock avsluta detta blogginlägg med dagens citat, och som många gånger tidigare så kommer detta, lite udda citat, från FilFak, SVP, Pontus (ja, vad ni själva vill):

"Tycker nog att ange graden av godhet med hjälp av begreppet 'godhetskoefficient'  är väldigt logiskt faktiskt! Vi skulle lika gärna kunna mynta enheten nu också, och den blir således, SGF (Sjöbergska Godhets Faktorn)."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback